سفارش تبلیغ
صبا ویژن

msrt

آزمون MSRT

 

معرفی آزمون msrt

آزمون MSRT یکی از آزمون های زبان است که در داخل کشور برگزار می شود و همانند آزمون MHLE اعتبار بین المللی ندارد و فقط برای دانشگاههای داخل کشور به منظور ورود به رشته های دکتری تخصصی وزارت بهداشت و یا ارائه مدرک زبان برای دانشجویان دکتری وزارت علوم مورد نیاز است. همچنین آزمون MSRT برای داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی نیز به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام مورد قبول می باشد. داوطلبان می توانند برای ثبت نام این آزمون به نشانی اینترنتی http://msrt-exam.saorg.ir/ مراجعه نمایند و نسبت به ثبت نام خود در تاریخ های اعلام شده توسط سازمان امور دانشجویان اقدام نمایند.

ساختار این آزمون بسیار شبیه آزمون MHLE می باشد و از 100 سوال تستی بدون نمره منفی تشکیل شده است و از سه بخش reading، structure و listening تشکیل شده است با این تفاوت که تعداد سوالات در قسمت شنیداری و استراکچر هر کدام 30 سوال و در قسمت reading و واژگان 40 سوال موجود است. در این آزمون نیز معمولا برای پذیرش در آزمون دکتری تخصصی و همچنین آزمون لیسانس به پزشکی حداقل نمره 50 مورد نیاز است.

در این آزمون از موضوعات مختلف زبان عمومی سوال مطرح می شود که این موضوعات می تواند به علوم زمین، فضا، زیست شناسی و …….. مربوط باشد. این آزمون نیز همانند آزمون MHLE بصورت کاغذی برگزار می شود  و حدود 10 نوبت در سال برگزار می شود که داوطلبان می توانند با مراجعه به وبسایت آن که در بالا ذکر شده است از شهرهای محل برگزاری و تاریخ های دقیق آن مطلع شوند. در نتیجه مهمترین نکته در موفقیت در آزمون msrt افزایش دامنه لغات در زبان عمومی می باشد.

شرایط شرکت در آزمون MSRT/MCHE چیست؟

آزمون MSRT/MCHE  در 10 تاریخ اعلام شده جهت انتخاب خدمت داوطلبین برگزار می گردد و با توجه به اینکه برگزاری آزمون دارای شرایط خاصی(سیستم صوتی و ..) می باشد لذا امکان افزایش وسعت سالن و تعداد صندلی تابع ضوابط کنترلی و کیفی مربوطه است؛ به همین دلیل در صورت تکمیل ظرفیت، امکان افزایش ظرفیت وجود ندارد.

در آزمون MSRT/MCHE حد نصاب نمره قبولی 70 می باشد و برای شرکت در این آزمون  محدودیتی اعمال نگردیده است اما فردی که نمره ی بالای 75 آورده باشد تا یکسال اجازه شرکت در آزمون را ندارد.

آزمون MSRT/MCHE  شامل 100 سوال می باشد که این قسمت همانند آزمون MHLE از 30 سوال شنیداری (زمان پاسخگویی بعد از اتمام cd که معمولا” بین 30 تا 35 دقیقه می باشد) ، 30 سوال گرامر(زمان پاسخگویی 20 دقیقه) و 40 سوال درک مطلب (زمان پاسخگویی55 دقیقه ).ضمنا” دفترچه سوالات یک مرحله توزیع می شود .

چگونه میتوان در آزمون MSRT/MCHE  ثبت نام کرد؟

جهت ثبت نام آزمون MSRT/MCHE  ،ابتدا آزمون را رزرو نمایید سپس در مدت زمانی 12 ساعت بایستی هزینه آزمون یه صورت الکترونیکی انجام گیرد. بعد از پرداخت ،سامانه به شما پیغام ثبت نام شما با موفقیت انجام شد و همچنین کد پی گیری ثبت نام شما را نشان می دهد که کد فوق و تاریخ آزمون در پرو فایلتان در آیکون ثبت نام آزمونهای انجام شده درج می شود در غیراین صورت پول کسر شده به حساب شما باز می گردد.

بعد از تکمیل پروفایل هنگام ثبت نام، در زمان اعلام شده که معمولا سه روز قبل از آزمون کارت ورود به جلسه را می توان از این قسمت دریافت کنید.

هزینه ثبت نام آزمون MSRT چقدر است؟

هزینه ثبت نام این آزمون همانند آزمون mhle مبلغ 60 هزار تومان می باشد. 

کارت را باید از داخل پرو فایلتان قسمت دریافت کارت دریافت نمائید. زمان دریافت کارت معمولا سه روز مانده به آزمون( روز سه شنبه ) MSRT/MCHEمی باشد. متاسفانه بعد از ثبت نام در آزمون MSRT/MCHE نمی توان از آن انصراف داد اما میتوان 14 روز قبل از برگزاری هر آزمون در قسمت پروفایل درخواست تغییر تاریخ بدهند. قایل یه ذکر است انتقال آزمون فقط برای ماه بعد و در همان سال جاری امکان پذیر می باشد و نکته دیگر اینکه جواب اشتباه و یا انتخاب دو گزینه نمره منفی ندارد.

روز آزمون ساعت 9:15 صبح می باشد که توصیه می شود یک ساعت قبل از آزمون MSRT/MCHE  در مرکز برگزاری آزمون حضور داشته باشید که حدود ساعت 8 الی 9 می باشد زیرا بعد از آن اجازه ورود به داوطلبین داده نمی شود.

توجه داشته باشید روز آزمون MSRT/MCHE   داشتن کارت ملی ،کارت ورود به آزمون الزامیست و از بردن تلفن همراه، کیف ،کتاب و ساعت هوشمند خودداری فرمایید.

زمان اعلام نتایج آزمون msrt

یک هفته بعد از برگزاری آزمون ام اس آر تی نتایج اعلام و بعد از آن کارنامه در قسمت پروفایل قابل مشاهده و چاپ می باشد. پس ازدریافت کارنامه آنرا به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ارائه نموده و دانشگاهها می توانند طبق بخشنامه شماره 42/1/197899 مورخ 30/2/1393 اداره کل بورس و اعزام دانشجویان خارج با شماره بارکد(15 رقمی)نمونه کد رهگیری : http://msrt-exam.saorg.ir/Verify/111111111111111 که در انتهای کارنامه درج گردیده است از طریق سامانه آزمون زبان قسمت صحت کارنامه تائیدیه نتیجه شما را مشاهده نمایند.

در صورتیکه تخلف داوطلب مانند فرستادن فرد دیگری بجای خود و جعل کردن مدارک هویتی  (حتی پس از برگزاری آزمون ودریافت مدرک ) اثبات گردد، شخص متخلف به مدت 2 تا 10 سال از شرکت محروم می گردد و این گروه از متخلفان برای صدور احکام قضائی به مراجع قضائی معرفی می‌گردند.

 

داوطلبان آزمون MSRT می توانند برای اطلاع از منابع آزمون MSRT و نحوه برنامه ریزی و موفقیت در آزمون MSRT با مشاوران مرکز همراه تحصیلی تماس حاصل نمایند و از تجارب نفرات قبول شده در این آزمون بهره مند شوند.