سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آزمون لیسانس به پزشکی

 

آزمون لیسانس به پزشکی


آزمون لیسانس به پزشکی یکی از آزمون هایی است که توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود. این آزمون با هدف ارائه فرصتی مجدد برای دانشجویانی که قبلا به هر دلیلی شانس حضور در رشته پزشکی را از دست داده اند، طراحی شده است تا اینکه دانشجویان کوشا بتوانند بار دیگر از فرصت حضور در رشته پزشکی بهره مند شوند. آزمون کارشناسی به پزشکی فقط و فقط توسط معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود و هیچ دانشگاه دیگری در کشور این آزمون را برگزار نمی کند و پذیرش دانشجو از مقطع لیسانس را ندارد. همچنین لازم به ذکر است که در حال حاضر پذیرش رشته دندانپزشکی و یا داروسازی از مقطع لیسانس وجود ندارد و فقط آزمون لیسانس به پزشکی برگزار می شود.
در مورد زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی باید به این نکته اشاره کرد که هر ساله آزمون لیسانس به پزشکی در اسفند ماه برگزار می شد و داوطلبان در بهمن ماه در این آزمون ثبت نام می کردند. با توجه به آیین نامه جدیدی که از سوی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام شد، این آزمون از این به بعد در تاریخ خردادماه که به احتمال زیاد 31 خرداد ماه خواهد بود برگزار می گردد.


مشاوره آزمون لیسانس به پزشکی

 

شرایط آزمون لیسانس به پزشکی

شرایط آزمون لیسانس به پزشکی دارای موارد خاصی مانند شرط سنی و شرط معدلی می باشد. شرط سنی این آزمون حداکثر 25 سال می باشد که برای داوطلبانی که طرح نیروی انسانی خود را مانند رشته های پرستاری و سایر رشته های پیراپزشکی گذرانده باشند مدت گذرانده شده در طرح به حداکثر سن آنها اضافه می شود. برای مثال اگر داوطلبی دو سال طرح نیروی انسانی خود را سپری کرده باشد تا سن 27 سال می تواند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت نماید. شرط سنی دارای هیچ تبصره ای نمی باشد و راهی برای کسانی که دارای شرط سنی مورد قبول نباشند وجود ندارد. همچنین آقایان بایستی کارت پایان خدمت خود یا معافیت خدمت خود را داشته باشند و در صورتی که خدمت سربازی را رفته باشند تعداد ماههایی را که در خدمت سربازی بوده اند نیز به حداکثر سن آنها اضافه می شود.
شرط معدل در شرایط آزمون لیسانس به پزشکی معدل حداقل 18 برای معدل کل دیپلم (تا پایان سال سوم منظور است و معدل پیش دانشگاهی محاسبه نمی شود) و معدل حداقل 16 برای معدل کل لیسانس می باشد. کسانی که معدل کل دیپلم و یا لیسانس آنها کمتر از حداقل نمره مورد قبول باشد می توانند از طریق ارائه یکی از مدارک زیر در آزمون شرکت نمایند و از معدل آنها چشم پوشی خواهد شد.
  • رتبه های برتر آزمون سراسری
  • رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی و دانشجویی
  • دارا بودن عنوان پژوهشگر برگزیده از سوی دانشکده خود
  • مالکیت ثبت اختراع
متقاضیان آزمون لیسانس به پزشکی به این نکته توجه داشته باشند که فقط کسانی که دیپلم خود را در یکی از رشته های علوم تجربی و یا علوم ریاضی و فنی گرفته باشند حق شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی را خواهند داشت و دارندگان دیپلم انسانی نمی توانند در این آزمون شرکت نمایند.

 

همراه تحصیلی تخصصی ترین مرکز انتخاب رشته تحصیلی

 

منابع آزمون لیسانس به پزشکی 97

آزمون کارشناسی به پزشکی سال 97 دارای دو مرحله می باشد که مرحله اول آزمون کتبی است و مرحله دوم آزمون مصاحبه خواهد بود. در آزمون کتبی منابع آزمون شامل منابع علوم پایه پزشکی و چند درس عمومی دیگر است که در زیر به آنها اشاره شده است.
  • آناتومی
  • فیزیولوژی
  • میکروب شناسی
  • بیوشیمی
  • بافت شناسی
  • ایمنی شناسی
  • ژنتیک
  • شیمی آلی و عمومی
  • فیزیک پزشکی
  • روان شناسی
  • جامعه شناسی
  • مهارت های تفکر نقاد

 نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

 

 
در خصوص منابع آزمون لیسانس به پزشکی با توجه به تغییرات اخیر آزمون باید داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی به این نکته توجه داشته باشند که سطح سوالات در دروسی که مانند دروس علوم پایه در سال های گذشته بوده است مشابه همان آزمون علوم پایه بوده و داوطلبان می توانند برای دروس علوم پایه همان منابع علوم پایه را که توسط معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه شده است را مطالعه نمایند. همچنین برای سایر دروس نیز معاونت علوم پزشکی تهران کتابهایی را برای مطالعه معرفی نموده است که در بخش منابع آزمون لیسانس به پزشکی بطور مفصل در مورد این منابع توضیح داده شده است.

 

اسامی پذیرفته شدگان آزمون لیسانس به پزشکی سال 96
 
متقاضیان شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی می توانند برای اطلاع از آخرین تغییرات منابع آزمون لیسانس به پزشکی و نحوه برنامه ریزی و مشاوره برای این آزمون و همچنین تهیه جزوات آزمون لیسانس به پزشکی با مرکز مشاوره همراه تحصیلی تماس بگیرند و با نفرات قبول شده در آزمون لیسانس به پزشکی صحبت کنند.