سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه ازاد

رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد


پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش داوطلبان می توانند انتخاب رشته کارشناسی ارشد خود را بر اساس کد دسترسی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد که قبلا تمایل خود را برای انتخاب رشته اعلام کرده بودند انجام دهند و بر اساس کد رشته محل های دانشگاه آزاد که در دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه ازاد وجود دارد،  تا 100 کد رشته محل را می توانند انتخاب نمایند. علاوه بر انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد که بر اساس کنکور انجام می شود، دانشگاه آزاد شرایط رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد را نیز اعلام می کند. پذیرش رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد در واقع همان پذیرش سهمیه استعداد درخشان در ارشد دانشگاه آزاد می باشد. همچنین کسانی که در آزمون پذیرفته نشده اند می توانند در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد شرکت نمایند.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

شرایط ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ویژه فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاهها و استعدادهای برتر می باشد. در این روش فرد متقاضی ورود به رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد بایستی شرایط خاصی را دارا باشد. این شرایط در بندهای زیر آورده شده است.

شرط معدل برای ورود به رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

  • شرط معدل برای ورود به رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد برای رشته های غیر از علوم انسانی حداقل 16 و برای رشته های علوم انسانی حداقل 17 می باشد. همچنین علاوه بر معدل امتیازاتی که بر پایه مقالات علمی و یا سایر روش های سنجش استعداد برتری نیز در فرایند پذیرش مهم می باشد.
  • سهمیه استعداد درخشان برای رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد
  • در هر یک از کد رشته محل های دانشگاهی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد، 10% آن متعلق به سهمیه استعدادهای درخشان برای رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد می باشد.
  • شرط سال فارغ التحصیلی برای رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد که باید در همان سال باشد.
  • با توجه به آیین نامه پذیرش دانشجوی استعداد برتر برای مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، شرط ورود به رشته های ارشد بدون آزمون تنها یک بار و فقط برای همان سال میسر می باشد.

 

تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد در مرکز مشاوره همراه تحصیلی

 

علاوه بر شرایط فوق برای پذیرش رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد، داوطلبان باید یکسری دیگر از شرایط را نیز رعایت نمایند. از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • دانشجویانی که دارای دروس معدل سازی شده باشند اجازه ورود به رشته های بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد را ندارند.
  • داوطلبان مشمول آیین نامه استعدادهای درخشان می توانند حداکثر 100 انتخاب رشته را از یک گروه دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد را انجام دهند.
  • متقاضیان دوره های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد باید به این نکته توجه داشته باشند که در هنگام ثبت نام در دوره های بدون آزمون باید از مقطع قبلی فارغ التحصیل شده باشند.
  • داوطلبان ورود به دوره های بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد باید رشته هایی را انتخاب نمایند که مرتبط به رشته کارشناسی آنها باشند.
  • ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد مختص فارغ التحصیلان برتر خود دانشگاه آزاد می باشد.
  • اولویت ثبت نام برای دوره های بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد برای دانشجویان همان کد رشته محل می باشد و در صورت پر نشدن ظرفیت دانشجویان کد رشته محل های دیگر هم می توانند در پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز شرکت نمایند.
  • امکان تغییر رشته و یا تغییر محل دانشگاهی برای کسانی که از طریق سهمیه ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد وارد شده اند وجود ندارد و داوطلبان فقط باید در همان کد رشته محل ادامه تحصیل خود را انجام دهند.

 

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد در مرکز مشاوره همراه تحصیلی

 

 

تعریف فارغ التحصیل رتبه اول برای استفاده از سهمیه بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد

  • فرد رتبه برتر باید دارای بالاترین معدل در میان فارغ التحصیلان آن سال تحصیلی در رشته مورد نظر باشد.
  • فارغ التحصیلان رتبه برتر حتما باید از طریق آزمون سراسری وارد آن رشته در مقطع کارشناسی شده باشد. برای مثال کسانی که از طریق پذیرش بدون آزمون وارد رشته های دانشگاه آزاد شده باشند اجازه استفاده از سهمیه استعداد درخشان را برای ورود به رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد را ندارند.
  • فرد رتبه برتر نباید در طول دوره تحصیلی خود مشروط شده باشد و همچنین نباید دارای دروس معدل سازی شده در دوره کارشناسی باشد.
  • فرد رتبه برتر باید در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده و حداقل 90% نمره کل آخرین فرد قبول شده در آن کد رشته محل را داشته باشد.
داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد می توانند برای اطلاع از شرایط استفاده از سهمیه بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد با مرکز مشاوره همراه تحصیلی تماس گرفته و با مشاوران انتخاب رشته تخصصی دانشگاه آزاد مشاوره کنند.